Wyludniacz
Robert Mleczko, Adam Majiczek
na podstawie prozy Samuela Becketta
(przekład: Antoni Libera)
doświadczenie VR
Teatr Kana
„Siedziba ciał, które błądzą, każde w poszukiwaniu swojego wyludniacza”.
Beckettowski świat Wyludniacza powstaje w trakcie czytania, jest wynikiem kolejnego przewrotnego pomysłu. Jest to miejsce precyzyjnie opisane i poddane surowym zasadom, od których kapryśny stworzyciel czyni nic nie znaczące wyjątki. Wnętrze płaskiego walca, pięćdziesiąt metrów w obwodzie, szesnaście wysokości, dla harmonijnej proporcji. Ciało na metr kwadratowy, czyli łącznie, zaokrąglając, ciał dwieście. Ich pobyt może właśnie się kończy. Od niepamiętnych czasów chodzą słuchy czy, lepiej, panuje przekonanie, że jakieś wyjście istnieje.
Wyludniacz to doświadczenie VR, gdzie uczestnik może poczuć emanację obecności ciał w postaci awatarów, bytów o ludzkich kształtach i niedokonanej obecności, powołanych na potrzeby naszego przeżywania. Poza naszym doświadczeniem spotkane w Wyludniaczu ciała, podobnie jak w tekście, wydają się nie istnieć. Awatar nie ma swojego życia, musi być zamieszkany przez człowieka go ożywiającego lub projektującego na niego życie. Znikanie, choć jest znikaniem ludzkości, nie jest znikaniem ludzi.
Wyludniacz – doświadczenie VR na podstawie prozy Samuela Becketta
tekst w przekładzie Antoniego Libery
adaptacja i scenariusz: Adam Majiczek, Robert Mleczko
koncepcja VR, animacja, modele 3D: Robert Mleczko
muzyka, dźwięk: Adam Majiczek
dodatkowe animacje, współpraca: Radomir Majewski
programowanie: Michał Kurasiński
głos narratora: Maciej Charyton
Informacja dla osób wrażliwych na dynamiczne zmiany świetlne: w doświadczeniu zastosowany został efekt światła stroboskopowego.