Gap Filling

Akcja widowiska dzieje się w sześciu mansjonach zbudowanych z postawionych na sobie kontenerów. W każdym z nich rozgrywa się dramat intymnej prywatnej relacji pomiędzy kobietą a mężczyzną, będący jednocześnie uniwersalną opowieścią o ludzkim losie, wpisanym w uniwersalną strukturę przeznaczenia i historii. Teatr AKHE nazywany jest często rosyjskim teatrem inżynieryjnym. Główną rolę w ich przedstawieniach odgrywa precyzyjnie wykreowana rzeczywistość, składowa scenografii (czy raczej używanych na scenie przedmiotów-rekwizytów), światła, projekcji filmowych i działań aktorskich – wszystkie te elementy poddane zostają eksperymentom opartym na przewrotnej interpretacji praw fizyki.  Spektakl Gap Filling jest wspólną produkcją Teatru AHKE i Teatru Kana.

TEATR AKHE został założony w 1989 r. przez trzech członków byłego teatru Yes-No Borisa Ponizovskiego: Maksima Isaev'a, Pavla Semtchenko i Vadima Vasiliev'a. Jest to jedna z najważniejszych grup teatralnych z Rosji, znana i doceniona nie tylko w kraju, ale też na scenach całego świata. Ich spektakle zadziwiają swoją oryginalnością i pomysłowością. Są umiejętnym i błyskotliwym mariażem happeningu, sztuk plastycznych, instalacji, wideoartu i fotografii. Bezkompromisowe i niezależne podejście do aktu tworzenia i samej materii scenicznej, łączące w sobie cechy tradycyjnego teatru, nowych mediów i sztuki galeryjnej sprawiło, że są uznawani za jednych z reformatorów współczesnego teatru. W ich realizacjach, wypełnionych prostą i czytelną symboliką, podaną jednak w nieoczywistej formie, Akhe potrafi przenieść publiczność w świat multimedialnego marzenia sennego, w którym wszystko jest możliwe. Nazywani są rosyjskim teatrem inżynieryjnym lub teatrem optycznym. Laureaci licznych prestiżowych nagród teatralnych, m.in. First Fringe na światowym Festiwalu Sztuki w Edynburgu i Złotej Maski na festiwalu Złota Maska w Moskwie.

TEATR KANA powstał w 1979 roku jako autorski teatr Zygmunta Duczyńskiego, który w ciągu 25 lat zrealizował ponad 20 przedstawień (m.in. „Moskwa – Pietuszki” i „Noc” – spektakl nagrodzony nagrodami First Fringe i Critics Award na Światowym Festiwalu Sztuki w Edynburgu), które były z powodzeniem prezentowane na polskich i światowych scenach. Charakterystyczne dla języka teatralnego Kany było połączenie nieoczywistej interpretacji literatury z osobistym doświadczeniem. Po śmierci Zygmunta Duczyńskiego zespół Teatru Kana kontynuuje pracę twórczą realizując autorskie projekty, a także podejmując kolejne kooperacje artystyczne i prowadząc szeroko rozumiane poszukiwania, otwierając się zarówno na adaptację tekstów jak i na eksperymenty z pogranicza teatru fizycznego i teatru formy, pozostając jednak wiernym idei zespołowości i wartościom zbudowanym w relacji z twórcą Kany.

www.akhe.ru

Wstep wolny
Obowiązują wejściówki

Organizator zastrzega sobie prawo do zmian w programie

powrót